Що потрібно знати про експлуатацію електродвигуна взимку?

Вологе агресивне середовище, в зимовий період, впливає на ізоляцію працюючого електроустаткування. До третини всіх відмов електродвигунів, доводиться на невідповідність виконання ізоляції електродвигуна умов робочого середовища.

Також, на вихід електродвигунів з ладу впливає короткочасний режим роботи. Під час роботи між, електродвигуном і середовищем відбувається постійний тепловлагообмен; при цьому під впливом втрат в обмотках і в стали відбуваються його нагрівання і осушення ізоляції. В період простою (неробочих пауз) електродвигун охолоджується і засмоктує всередину вологий, іноді з наявністю агресивних компонентів повітря.

Чим менше тривалість роботи, тобто більше час неробочий паузи, і вище вологість середовища, тим інтенсивніше відбувається зволоження ізоляції електродвигуна. Зволоження – це зниження опору ізоляції і можливість її пробою.

Циклічне включення і відключення електродвигуна, що супроводжується його нагріванням і охолодженням, призводить до теплових «ударам» в ізоляції і її пошкодження ,. При розігріві електродвигуна розміри провідників обмотки збільшуються, що призводить до деформації (розтягування) лакових плівок провідників. При охолодженні плівки повертаються в початковий стан. Згодом під впливом тепла відбувається деструкція плівок і вони втрачають свою гнучкість і еластичність, після чого будь-яка зміна температурного поля електродвигуна призводить до руйнування лакових плівок провідників обмоток і появи в них мікро і макротріщин. Під впливом вологі, або її розчинів в ціх тріщинах можуть створюватись своєрідні містки – шляхи пробою ізоляції обмотки.

Мінімізувати ризик поломки електродвигуна в зимовий час можна за допомогою своєчасної діагностики в нашому центрі. Звертайтеся до експертів компанії “Саніта”!

Залишити відповідь