Коли виникає необхідність перемотування якоря електродвигуна?

Розглянемо за яких обставин ми рекомендуємо зробити обмотку якоря стартера. Це може бути обумовлено наступними причинами:

  • При діагностиці виявлено пошкодження обмотки або колектора.
  • Витки обмотки замкнули між собою.
  • Від надмірного нагріву спеклися ламелі.
  • Перегоріла обмотка електродвигуна.

Взагалі, обмотка стартера завжди поміщається в ізоляцію, чим забезпечується ефективний захист від перегріву. Але якщо двигун експлуатувався протягом тривалого періоду, серйозний знос, практично неминучий і його обмотка може пошкодитися. Вона просто згорить. Нерідко перемотати обмотку якоря обійдеться власнику дорожче, ніж придбати новий стартер. Це обумовлено тим, що додатково будуть потрібні різні запчастини. До того ж, підібрати щось підходяще на заміну іноді буває досить складно. В цьому випадку залишається провести балансування і перемотати обмотку якоря.

Варто додати, що сам процес перемотування досить складний і копіткий, вимагає, в першу чергу витрат часових ресурсів. Тому за якісну перемотування якоря беруться далеко не в кожній майстерні.

Етапи ремонтних робіт під час перемотування якоря:

  1. Перш за все агрегат піддається візуальному огляду. На цьому етапі майстер повинен визначити причину виходу з ладу. Це може бути замикання або термічне пошкодження обмотки.
  2. Після цього фахівець з акуратно проводить витяг витків обмотки. При цьому намагаються максимально зберегти всі секційні вигини.
  3. Виявлені дефекти в формі обмотки виправляються за допомогою шаблону.
  4. У разі виявлення значного зносу елементів, їх замінюють новими деталями. Наприклад, змінюють втулку підшипника, а при виявлення замикання, здійснюють установку нового колектора.
  5. Далі проводиться демонтаж старої ізоляції, а паз піддають нової герметизації.
  6. Потім майстер акуратно укладає секції обмотки в пластини. При цьому враховується крок паза. У простір між витками проводять укладання ізоляційного матеріалу. Якщо мова йде про стартері промислового агрегату, то в якості нього використовується шнур. У простих моделях зазвичай використовують ізоляційний картон.
  7. Потім секції необхідно запресувати, а обмотку закріпити на пластинах колектора.
  8. Після цього проводяться випробування.
  9. Потім якір необхідно просочити і просушити. Для цього використовується спеціальний лак. Він забезпечить якоря захист, і в той же час буде служити провідником. Процес сушіння здійснюється в спеціальних печах.

Очевидно, що за ремонтними роботами такого плану необхідно звертатися тільки до кваліфікованих фахівців.

Після ремонту роботу електродвигуна потрібно промоніторити при різних навантаженнях. Варто пам’ятати, що така процедура доступна тільки грамотному кваліфікованого фахівця. Відповідно, тільки профільні майстерні зможуть гарантувати вам повноцінний фронт робіт.

Залишити відповідь