Перемотка асинхронного електродвигуна

Відновлення електродвигуна після поломки – монотонний і досить виснажливий процес. Нам часто задають питання: чому ремонт займає так багато часу. Пояснюємо по пунктам!

В першу чергу електродвигун розбирається на складові частини для очищення і детальної діагностики неполадок.

Наступний етап – підготовка металевих частин до роботи. Основою і ротора, і статора служить спеціальна сталь. При зовнішньому огляді на них іноді можна виявити невеликі вм’ятини або задирки. Такі місця необхідно акуратно обробити, намагаючись не пошкодити метал. Всі пази, в які вкладається обмотка, потрібно повністю вичистити. Інакше при укладанні ізоляції і обмоток виникнуть складності.

Далі проводиться підбір дроти для обмотки. В ідеалі він повинен бути точно таким же, як на двигуні, який потрапив нам в руки. Звичайно ж, підібрати ідентичний виходить не завжди. Відповідно, в таких випадках може використовуватися матеріал з іншим перетином, який займає в спеціальній таблиці сусідню позицію. При цьому враховується закон Ома, з якого випливає, що зі зменшенням діаметра дроту його опір зростає.

Виходячи з цього, буває, що потрібно змінити і число витків, наприклад, замість 350 намотати 400 або 320. Рішення – «на око» – може привести до деякого зниження потужності, тому наші фахівці проводять точні розрахунки, щоб двигун після ремонту не відрізнявся по показниками. Безумовно, бувають винятки, коли точно відтворити потужність не представляється можливим, однак всі ці епізоди обговорюються з клієнтом.

Наступний етап – виготовлення обмотки. Це робиться за допомогою шаблону, з щільного картону або фанери. Намотування проводу проводиться на спеціальному верстаті.

Якщо робити намотування вручну, на це піде часу значно більше, та й є ймовірність того, що можна помилитися в кількості витків. Крім того, працюючи з тонким проводом, його легко порвати, а з товстим – укласти нещільно, що викличе труднощі при постановці обмотки на місце через збільшення її габаритів.

Далі проводиться установка обмотки. Після укладання ізоляції в пази за місцем «садиться» виготовлена ​​«котушка» (такі «гільзи» виготовляються з діелектричних матеріалів). Зрозуміло слід уникати будь-якого пошкодження не тільки дроти, а й його зовнішньої ізоляції (лакове покриття). У деяких випадках використовується спеціальне пристосування – «трамбування». З її допомогою обмотка «ущільнюється» в посадочних пазах. Все фазні котушки надійно ізолюються одна від одної.

Наступний етап – просочення. Вона робиться з метою ізоляції всіх струмоведучих частин. На що, при цьому ми звертаємо увагу: всі лаки діляться на 2 категорії. Одні не вимагають температурного впливу, так як просихають природним шляхом. Для інших необхідна термічна обробка. На нашому виробництві з цим проблем немає, так як використовуються спеціальні печі.

Фінальний етап – перевірка електродвигуна. Після того, як просушування закінчена, потрібно переконатися в тому, що двигун готовий до включення. Для цього перевіряються всі обмотки, по черзі, щоб з’ясувати, чи немає де обриву або «неконтакт» в місцях з’єднань. Крім цього, змиритися опір між обмотками і корпусом. І тільки після ми перевіряємо двигун в роботі.

Залишити відповідь