З плином часу, експлуатація електродвигуна призводить до руйнування ізоляції обмоток. Причинами цього стають: – Забруднення – Нагрів – Вплив динамічних сил і вібрації – Впливу вологи і агресивного середовища
Як правило, температурний вплив є основною причиною виходу з ладу ізоляції в електродвигунах з низькою напругою. Ізоляційні матеріали в них мають структуру, здатну при температурному розширенні послаблюватися, а це загрожує виникненням додаткових механічних напруг. Таким чином ізоляція електродвигунів під впливом теплового процесу старіє і стає чутливою до впливів механічного характеру – удари, вібрація, проникнення вологи та інше.
Під впливом тепла відбувається усадка ізоляції, тобто послаблюються кріплення котушок, клинів, пазових прокладок і інших деталей кріплення. Відповідно, навіть при незначних механічних впливах обмотка отримує пошкодження.
Пошкодження обмотки також може відбуватися в результаті проникнення пилу з навколишнього середовища. Нерідко вона проникає навіть в самі захищені місця двигуна. Як результат – можуть відбуватися пробої і перекриття.
Як здійснюється перемотування електродвигунів?
Рекомендоване технічне обслуговування полягає в очищенні від пилу зовнішньої поверхні, а також доступних ділянок всередині. Безпосередньо перемотування електродвигуна передбачає його розбирання. Огляд також передбачає перевірку надійності кріплення бандажів, лобових частин і клинів. При необхідності ослаблені або обірвані бандажі замінюються на нові за допомогою спеціалізованих верстатів.
Якщо стан покриття обмотки не відповідає технічним вимогам, обмотка просушується, а потім покривається емаллю.
Поточний ремонт асинхронних двигунів передбачає діагностику короткозамкнутих обмоток. Буває, що діагностика, вказує на капітальний ремонт електродвигуна. Як правило, коли електродвигун несправний – майстри проводять перемотування обмотки або роторної обмотки. Електродвигун після цього процесу просочують, а потім просушують в печі. Далі здійснюється складання двигуна, його перевірка і випробування.